a

Kebenaran Islam Tentang Hukuman Rotan Punggung Mampu Mengubati Ketagihan Arak Dan Seks!

Kebenaran Islam Tentang Hukuman Rotan Punggung Mampu Mengubati Ketagihan Arak Dan Seks | MOSCOW: Ahli sains Russia mendakwa hukuman rotan ke atas punggung tanpa berlapik adalah penawar untuk setiap penyakit daripada tekanan perasaan sehinggalah kepada membuang tabiat meminum arak.

Ahli psikologi di sebuah klinik dadah Siberia menggunakan hukuman dera untuk membantu  penagih dadah, alkohol dan juga penagih seks  untuk membaiki kehidupan mereka . Rawatan pelik ini ialah merotan punggung pesakit dengan kayu atau rotan


Akhbar Izvestia melaporkan, penyelidik di Novosibirsk menyatakan, hukuman rotan merembeskan endorfin, bahan kimia semula jadi badan membuatkan seseorang menjadi gembira. Endorfin menjadi punca perasaan girang, mengurangkan selera, mengeluarkan hormon seks dan meningkatkan tindak balas kekebalan.

"Kami rotan pesakit di bahagian punggung dengan tujuan mengurang ketagihan. Profesor Marina Chukhrova memberitahu The Siberia Times. Rupa-rupanya, terdapat beberapa prinsip saintifik yang kukuh tentang pemukulan ini.

Mereka berkata, kesakitan itu mempunyai kesan yang hampir sama dengan morfin dan candu tetapi ia tidak mendorong kepada ketagihan atau pergantungan.

Ahli sains itu yang diketuai pakar Biologi, Dr Sergei Speransky, mendakwa hukuman rotan seperti yang sering dilakukan di sekolah Britain pada kurun sebelum ini berjaya membantu orang ramai mengatasi ketagihan atau tekanan. Beliau yang bertugas di Institut Perubatan Novosibirsk berkata, rawatan itu terbukti berkesan. Ia tidak kejam sekurang-kurangnya itu adalah anggapan masyarakat lalu, tetapi saya menyokong hukuman itu. Agensi  Ahli sains itu mencadangkan terapi sebanyak 30 sesi membabitkan 60 kali rotan, ke atas punggung seseorang berbadan sederhana.

Dr Marina Chuhrova yang turut serta dalam menyediakan laporan itu menyatakan, beliau sudah pun mempunyai 10 pesakit yang menjalani terapi itu.

"Pada mula mereka membantah tetapi apabila menyedari kebaikan tindakan itu, mereka pula yang meminta ia lakukan," katanya.

Pasukan perubatan Russia itu menyatakan mereka kini mengenakan caj untuk merotan pesakit dengan harga £57 (RM 342) , bagi sesuatu rawatan biasa. -Agensi


"Kami rotan pesakit di bahagian punggung dengan tujuan mengurang ketagihan. Profesor Marina Chukhrova memberitahu The Siberia Times. Rupa-rupanya, terdapat beberapa prinsip saintifik yang kukuh tentang pemukulan ini.

Chukhrova dan Dr Jerman Pilipenko telah mengkaji teknik rotan ini  dapat mengurangkan endorfin , yang dikenali sebagai "hormon kebahagiaan", dan kesakitan dapat merangsang otak mereka untuk melepaskan endorfin ke dalam badan , menjadikan mereka berasa lebih baik tentang diri mereka tanpa menggunakan mana-mana  ubat perangsang.

Hukuman rotan counteracts  dapat meningkatkan semangat untuk hidup bagi penagih dan mengurangkan kecenderungan membunuh diri dan gangguan psikosomatik, " kata Pilipenko . Beliau mengakui teknik mereka mendapat banyak keraguan dari rakan-rakan doktor yang lain, tetapi menegaskan perbuatan sakit sebagai suntikan terhadap tekanan.

P/S : Bukankah dalam islam hukuman bagi peminum arak dan penzina yang belum berkahwin adalah rotan. Subahanallah, dengan bertambahnya ilmu pada hari ini, kebenaran Islam semakin terserlah. SubhanAllah.

-Sumber : 1 , 2
loading...

0 Response to "Kebenaran Islam Tentang Hukuman Rotan Punggung Mampu Mengubati Ketagihan Arak Dan Seks!"

Post a Comment